miercuri, 28 septembrie 2011

Zarzavat pentru iarnă



Culorile şi aroma toamnei, prinse-ntr-un borcan... Cu atât mai mult cu cât anul acesta toamna a fost foarte darnică, iar în grădina mea s-au făcut de toate! De la morcovi la ţelină şi pătrunjel, continuând cu roşiile şi gogoşarii!
Bucuria e aproape egală atât în momentul "producerii" cât şi în cel al "utilizării". 
E atât de simplu să n-ai de curăţat decât ceapa! Să nu ai grija morcovilor care ba se stafidesc, ba se înmoaie, peste iarnă! 
Ingrediente:
3 kg morcovi
1 kg gogoşari
1 kg roşii
1 kg ţelină
1 kg pătrunjel
frunze: pătrunjel, ţelină
sare grunjoasă, fără iod, cca 1 lingură bună (cu vârf) hai să zicem 30 g / kg de zarzavat.
aspirina/salicil
Preparare:
Zarzavaturile bină spălate şi curăţate se toacă în robot.
Se amestecă şi se adaugă sarea.
Se pune în borcanele bine spălate şi sterilizate.
Se sterilizează în bain-marine, cca 40-50 minute, şi se lasă la răcit.
Observaţie: oricât de mult ne-am dori, nu putem renunţa complet la conservant... eu am facut-o şi am "plătit" scump, căci a fermentat.


3 comentarii:

  1. Da, ideal pentru doamne super-ocupate! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna iarna,cele care au fermentat a fost din cauza capacelor ,trebuie sa se stranga bine ,unele sar si alea fermenteaza.Eu nu le pun nimic,doar legumele si sterilizate 30-45 min si in paturi .
    Uite anul trecut cum am facut ,a iesit o nebunie
    http://rami86.sunphoto.ro/Diverse_borcaneli/45561068
    Sa auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere