joi, 8 martie 2012

Paine dospita la... rece (aluat neframantat)


Prima pâine pe care am făcut-o eu!!!
Am găsit o reţetă super-tare, aici.
Chiar dacă nu am nimerit-o întocmai, sunt încrezătoare şi ştiu exact cum trebuie să procedez data viitoare! :))
Ingrediente:
- 500 g făină albă (000)â
- 340 ml apă călduţă
- 13 g drojdie
- 2 linguriţe sare
- 1 1/2 linguriţe zahăr
- 2-3 linguri ulei de măsline 
Preparare:
I.
Făina cernută se amestecă cu sare. Drojdia dizolvată în apă + zahărul şi eventual uleiul de măsline se toarnă peste făină. Se amestecă cu lingura, până când se încorporează făina, apoi se pune într-un castron acoperit cu capac, la frigider, pentru aproximativ 24 ore.
II.
A doua zi se scoate aluatul din frigider, se întinde pe un plan cu făină albă, iar cu mâinile se mai presară făină şi deasupra şi se împachetează pe lungime, iar apoi, încă o dată, pe lăţime.
Se aşează cu partea "împachetată" în sus, ori cu suprafaţa netedă în jos, pe un prosop de făină presărat cu făină şi se lasă la temperatura bucătăriei, cca o oră.
Cuptorul încins la maxim, inclusiv oala cu capac în care urmează a fi coaptă pâinea, o va primi cu drag!


Se coace acoperită cu capacul 30 minute, iar apoi, descoperită încă vreo 20 minute.
Greşeala pe care am făcut-o eu, realizată abia a doua zi, când, scoţând punga cu făină pentru prelucrarea aluatului, a fost aceea că în loc să pun 500 g făină, am fost mai generoasă, mult prea generoasă! Viteza, bat-o vina...

4 comentarii:

  1. Arata extra bine ! Cu a fost la gust ? Poate a iesit mai densa , cu faina aia in plus ...
    Bravo pentru curajul de a coace piine !!! Si eu recent am experimentat si sint foarte incintata. Miine framint a treia oara ...

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost buna, prima jumatate s-a mancat fierbinte, rupta, in cateva minute.
    Da, a fost prea densa, din cauza fainii suplimentare.
    Mi-e groaza de framantat, nu stiu de ce.

    RăspundețiȘtergere
  3. hei, eu acum am vazut ca te-ai apucat de facut paine.
    Eu am reusit sa cresc maia, sunt foarte multumita, acum am doar o singura problema, noi vrem sa nu mai mancam asa multa paine (adica spre deloc), dar fac paine si o tin in frigider.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici noi nu prea mai mancam paine, c-am luat serios in greutate.
    Totusi, painita asta nu e prea mare.

    RăspundețiȘtergere