vineri, 25 mai 2012

Iris

Primii care au înflorit, au fost cei comuni, Iris germanica. Nu m-am obosit să-i imortalizez, iar ei s-au trecut.
Zilele astea s-au deschis primele flori de Iris sibirica. M-am felicitat din toata inima pentru lucrarea desfăcută vara trecută, pe caniculă; atunci m-am luptat realmente cu irişii înghesuiţi şi supra-înmulţiţi, prost plasaţi şi nepuşi în valoare.
Rezultatele se văd acum, iar eu sunt foarte mulţumită:
Iris sibirica
Iris sibirica
Iris sibirica
Iris pseudacorus, sau stanjenelul de baltă, o frumuseţe din flora spontană:



Unul mai elegant, Iris germanica Gay Parasol, inflorit in primele zile din iunie:

Iris germanica Gay Parasol



5 comentarii:

  1. Ce frumosi irisi ai, Mirela ! Deci astia-s siberienii - o splendoare !

    RăspundețiȘtergere
  2. Se pregatesc cei galbeni, iar apoi vine randul unuia mai de soi.

    RăspundețiȘtergere
  3. La mine azi a înflorit primul iris. După cum arată restul, cred că va rămâne și singurul :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa de taryiu, Arcadia? La mine e mai frig decat la tine, poate ai mai "fiţoşi"! ;)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Azi pot afirma cu certitudine că ceilalți nu vor înflori, că anul ăsta am avut un singur iris :D

    Dar îmi merit soarta, că nu i-am dezgropat de 4 ani. :D

    RăspundețiȘtergere