luni, 11 iunie 2012

Aquilegia vulgaris Caldaruse

O minunată plantă perenă, pe gustul oricărui grădinar - le-ai prins, nu mai scapi de ele! - care îmi colorează grădina de pe la sfârşitul lunii mai, până spre sfârşitul lui iunie.
Ceea ce îmi place, în afara faptului că este extrem de rezistentă la ger şi dăunători, este faptul că se înmulţeşte nebuneşte, apărând în cele mai nebănuite locuri, şi - de fiecare dată - într-o altă varietate.
În urmă cu mai mulţi ani, am pus la germinat, cu maximă precauţie, un plic de seminţe mix. Chiar dacă pe plic erau columbine nobile, la mine n-au apărut decât rudele lor "sărace", vulgarele căldăruşe ! ;))
Mai tărziu, dorindu-mi varietăţi mai arătoase, am cumpărat două rădăcini cu nume, una dintre ele a înflorit încă din primul an, s-a dezvoltat superb, e harnică, desfătându-mă cu nebunia încă din primele zile ale lunii mai, vreo 5-6 săptămâni. Despre Aquilegia caerulea Florida am scris mai devreme.
Cu toate astea, le iubesc şi mă bucur de varietatea formelor şi a culorilor în fiecare început de vară, chiar dacă sunt comune şi mă obligă să îngenunchiez în faţa lor, pentru a le imortaliza!
Din seria stelatelor:
Aquilegia vulgaris var. stellata "Black Barlow"




Aquilegia vulgaris var. stellata "White Barlow"
 O altă serie:






Nu mă pot opri din admiraţie!






2 comentarii:

  1. Sunt extraordinare dar pentru o gradina mare, ca a ta, si in grupuri compacte. La mine nu sunt asa spectaculoase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da mine se preteaza, caci au spatiu de desfasurare. S-au format chiar frumoase tufe.

    RăspundețiȘtergere