Treceți la conținutul principal

Pasca cu cacao si branza de vaci


O alte reteta inspirata de Jamila, o reteta de exceptia, foarte buna, mi-e grea sa decid care dintre ele este mai buna: aceasta sau cea simpla?!
Blatul cu cacao
Ingrediente:
- 200g făină albă
- 200 g zahăr
- 200 g unt
- 100 ml lapte
- 35 g cacao
- 4 ouă
- 1 praf sare
- 1 praf de copt
- 1 esență de rom
Preparare:
Untul, aflat la temperatura camerei, se mixează bine cu zahărul, până devine cremos.
Se adaugă cele 4 ouă, pe rând, romul, laptele la temperatura camerei, se încorporează toate.
Se adaugă pe rând ingredinetele solide:  făina, cacao, praf de copt, sarea. Se amestecă cu mixerul la viteză mică, Trebuie să fie foarte bine omogenizat.
În forma cu iinel, tapetată cu hârtie de copt, se toarnă compoziția, se nivelează și se introduce în cuptorul preîncălzit, pentru 20-25 de minute, până când blatul se întărește ușor deasupra.
Între timp se prepară umplutura.
Ingrediente:
- 700 g brânză de vaci grasă
- 200 ml smântână
- 250 g zahăr
- vanilie sau zahăr vanilat
- 2 ouă
- 150 g făină
- 100 g unt
- coajă rasă de lămâie
- 100 g stafide
Preparare:
Untul și zahărul se mixează bine, se adaugă brânza de vaci, ouăle și smântâna, amestecând foarte bine după fiecare ingredient. Trebuie să rezulte un amestec foarte omogen.
Se adaugă făina, stafidele, răzătura de lămâie, vanilia și se amestecă din nou foarte bine.
S scoate blatul din cutor, se lasă câteva minute, apoi se toarnă crema de brânză, se nivelează și se dă la cuptor, la foc mare, pentru 50-60 mnute.
După ce s-a copt, se scoate, se lasă la răcit, iar când s-a răcit complet, se scoate din formă. Se taie înainte de-a se servi.




Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ardei iuţi cu ceapă şi gogonele

Reţeta aceasta este mai mult improvizată, căci eu pun fie ardei simpli, fie ardei tăiaţi, cu ceapă albă. Dintr-o discuţie cu vara mea din Germania, purtată în vară, când ne-am întâlnit la ţară, la părinţi, am reţinut că ea îi pune aşa. N-am făcut schimb de reţete, pur şi simplu am introdus într-un "sertărel", iar acum am pus-o în practică. Ingredientele sunt ochiometrice, eu am pus cam aşa: 250 g ardei iuţi 300-400 g ceapă albă 400-500 g gogonele 250 ml oţet 250 ml apă 250 g zahăr piper boabe frunze de ţelină 3 linguri sare grunjoasă, fără iod Preparare: Am spălat ardeii, i-am curăţat de seminţe şi i-am tăiat rondele. Ceapa curăţată am tăiat-o feliuţe destul de fine. Gogonelele bine spălate le-am feliat. Am amestecat protagonistele într-un lighean, le-am presărat cu 3 linguri de sare şi le-am lăsat aşa, mai bine de o oră. Lichidul: am dizolvat în apă zahărul, am adăugat oţetul, piperul, ţelina şi am fiert în clocot 15-20 minute. După ce s-a

Mâncărică de carne afumată cu cir de mămăligă și topșă

Această mâncărică este mai mult decât grozavă, iar mai bună decât o fac părinții mei, căci la asta se lucrează în echipă, nu cred să existe! :) Mâncărica de afumătură Ingrediente: - costițe de porc afumate - mușchi de porc afumat - cârnați de porc afumat - 2 linguri untură - apă rece - cir de mămăligă Preparare: Se taie costițele și mușchiul și se pun la fiert, când sunt aproape fierte, se adaugă cârnații tăiați.  Se prăjesc apoi în untură. Se adaugă cirul de mămăligă. Se mănâncă fierbinte, musai cu mămăligă. Topșa Ingrediente: Mămăliga: făină de porumb, de preferat de la moară, apă, sare Preparare: Se unge ușor tava cu ulei, se așează un strat de mămăligă, apoi unul de brânză, iar la final încă un strat de mămăligă. Se dă la cuptor. Cele două se servesc împreună, cu salată de varză acră. Merg foarte bine cu vin fiert, așa, ca de sezon.

Topcit cu cir de mămăligă

Deci asta e o mâncare pe care o ador, în special vara, când ajung câteva zile la ţară, la ai mei. Îmi aminteşte iremediabil de vremurile copilăriei, mă reîntoarce la matcă, îmi dă sentimentul de apartenenţă la neam şi ţară. Sunt o tradiţionalistă şi nu mă sfiiesc s-o recunosc! Prefer să fie gătită de mama, motiv pentru care o includ tot în categoria "comori din bucătăria mamei", chiar dacă e făcută în colaborare cu tata, ca şi încă vreo două-trei chestii de astea "din popor". Acum îmi dau seama că trebui să-i pozez pe autori, însă ca dovadă nu am decât o farfurie cu mâncare! Topcit cu cir  Ingrediente: 2-3 cepe mărişoare brânză un pic de ulei mărar cir de la mămăligă (zeama sau fiertură de mălai cu apă) Preparare: se căleşte ceapa până se înmoaie, fără a se arde defel se adaugă brânza frământată se lungeşte cu cir se sărează, după gust se înverzeşte cu mărar proaspăt sau congelat.