luni, 14 mai 2012

Mini-gradina aromatice 2012


Din seria amenajărilor din anul trecut readuse în prim-planul anului 2012, astăzi aromaticele!
Rândul de la perete: 3 tufe de levănţică, amestecate cu Allium
Rândul din mijloc: pătrunjel, salvie, leurdă
Rândul din faţă: primele două ochiuri goale încă - seminţe de ceapă de frunze, seminţe de busuioc, apoi mentă.




Puncte tari:
1. împletitura a rezistat peste iarnă, nu s-a desfăcut, cu atât mai mult cu cât a stat îngropată sub un strat considerabil de zăpadă.
2. levănţica este o plantă de excepţie: deşi mutată în vară, pe caniculă, a supravieţuit, chit că încă are aspect de uscăciune, mijloacele tufelor sunt pline de frunze noi (hmmm...zilele trecute, în "hărnicia" mea, am "plivit-o" pe una, m-a trezit la realitate mirosul degajat la ruperea frunzelor!)
3. salvia şi-a găsit locul, se dezvoltă frumos, e o vedetă! (era plantată temporar în mini-rocărie, era insignifiantă acolo)
4. menta s-a prins, e plin de verzituri mici!
5. pătrunjelul mutat în primăvara asta din grădină se dezvoltă ok!
6. leurda, adusă tot în primăvara asta de la ţară, de la ai mei, s-a prins, a şi înflorit! (m-am chinuit vreo câţiva ani s-o prind, dar fie uitam de ea, fie o amplasam cât se poate de prost)


7. locul amenajării a fost bine "desfundat", chit că acum aş proceda un pic altfel, aş opta pentru lasagna...
Ce nu-mi place:
- s-a umplut de plante minuscule de iris, aştia i-am mutat pentru a face loc mini-grădiniţei, dar se pare c-ai rămas fragmente de rizomi, care-şi arată acum "colţii"!
- nu-mi amintesc dacă a fost intenţionat, sau absolut întâmplător, oi fi cărat pământ din fostul start de Allium decorativ?! şi m-am pomenit cu enorm de multe "cepe" amestecate printre tufele de levănţică.
- am două ochiuri goale, căci am semănat foarte târziu, ceapă de frunze şi busuioc.


7 comentarii:

  1. e promitatoare gradinuta cu aromatice.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si asta-mi place! O singuta obiectie am - busuiocului ii trebuie multa apa, celorlalte nu, s-ar putea, sa nu le placa, daca sint vecine.

    RăspundețiȘtergere
  3. La asta nu m-am gandit! Vara trecuta plantasem 3 plantute de busuioc, nu le-a mers tocmai rau.
    La mine nu e asa de cald, Dani, poate merge cu apa moderata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mirela, imi place aranjamentul, pare de revista ass...Sa vezi cand o sa-ti infloreasca salvia, o sa mori, ce flori frumoase are. Astept poze la vara cand vor fi luxuriante.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pozam-pozam, pe masura ce ne "imbogatim". :))

      Ștergere
  5. Ahhhh, mooooor! Vreau și eu împletiturăăăăă! Adică nu mor, mai bine iau modelul. Foarte frumos tot ce este la tine în grădină. Mai pune, mai pune poze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ma bucur ca-ti place! Pe mine m-au fascinat vara trecuta, pe la manastiri, florile erau in straturi imprejumuite asa.
      Eu am adaptat pentru aromaticele plasate langa casa, pentru a avea frunze la indemana.

      Ștergere